środa, 16 listopada 2016

Sztuka wybaczania

Ludzie często popełniają błędy, które rujnują innym życiem. Sam znajdowałem się po dwóch stronach barykady. Coś komuś zniszczyłem, ale także moje plany też zostały zniszczone. Dzisiaj bardzo żałuję, każdego mego złego uczynku. Dlaczego taki głupi wtedy byłem? Nie wiem, może po prostu nie doświadczony. Mając tą wiedzę co dzisiaj rozwiązałbym ten problem inaczej. Dzisiaj wszystkie osoby, które znam PRZEPRASZAM. Za co? Za każdą krzywdę, którą im wyrządziłem. Zaś osobą, które mnie skrzywdziły już wybaczyłem i nie muszą się o to martwić. Nie jestem osobą pamiętliwą. Ale czasami wystarczy mały gest aby nasze relacje znów były na poziomie zerowym. A co z innymi ludźmi? Pewnie tego na historii się nie dowiecie, ale podczas drugiej wojny światowej nawet żydzi ratowali Niemców, którzy pozbawili ich rodzin. Dlaczego? Nie wiem, ale potrafili wybaczać. Ten gest jest piękny. A jeśli nie potrafimy wybaczać to co zrobić? Pierwsze musimy uświadomi sobie jaki błąd popełniliśmy. Jeśli to potrafimy to następnym krokiem jest nauka przepraszania. To nic trudnego tylko jedno słowo i szczere intencje. To nie może być sytuacja, jak w przedszkolu kiedy dzieci są zmuszane do przeprosin, ale przeprosiny muszą wychodzić z głębi serca. Co dalej? Wynagrodzenie szkód jeśli to wszystko wykonamy możemy liczyć na wybaczenie. Jeśli nie to możecie być pewni, że wszystko zrobiliście w swojej mocy. Porażki będą się zdarzać, ale jak zawsze mówię nie można się poddawać. Jutro coś postanowię zrobić. Jakąś niespodziankę jednej osobie. Nie wiem kto to będzie, ale to będzie prosty gest, który ma polepszyć humor tej osobie. Trzymajcie kciuki aby mi to wyszło. A Was zostawiam z pytaniem, czy wszystko zrobiliście co było w waszej mocy aby Wam wybaczyli? Lepiej zapobiegać niż leczyć.

LeLoupSoiltaire

Tu zamieszczam link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=OmLNs6zQIHo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz