sobota, 26 listopada 2016

Pomoc bliźniemmu

Kilka dni temu zostałem poproszony o pomoc. Była to nietypowa propozycja, gdyż mam wziąźć udział  w wideokonferencji. Dlaczego się zgodziłem? Bo nie zostawiam ludzi w potrzebie. Wy też powinniście pomagać innym osobą. Dlaczego, przecież z tego nie mamy żadnych korzyści. Może teraz nie mamy jednak jeśli w przyszłości będziemy potrzebować pomocy, to ktoś jej nam udzieli. Nie możemy stawać się całkiem ślepymi produktami korporacji, ale musimy też mieć uczucia. Zdarzą się momenty, kiedy będzie ciężko pomóc innej osobie, gdyż będzie to groziło nieprzyjemnymi konsekwencjami dla Ciebie, ale to Ty decydujesz o swoim życiu i musisz rozpatrzyć wszystkie za i przeciw. Jeśli jesteś gotów do poświęcenia do bez wahania pomagaj. Tak decyzja może Ci przynieść same korzyści. Wczoraj naszła mnie taka myśl co robią rodzice, dowiadując się że ich dziecko umiera. To nie jest przyjemna wiadomość dla nikogo. Jeszcze jest gorsze gdy lekarz przychodzi i prosi czy może zabrać ich dziecku: nerkę, wątrobę czy nawet serce. Jaka powinna być odpowiedź rodzica. Nie wiem, gdyż jest to bardzo ciężkie przeżycie dla oby dwóch stron. Ale mam argument za tym aby oddać komuś ten organ. Twoje dziecko i Ty możesz zrobić coś dla kogoś, możesz dać mu życie. Nigdy to nie będzie łatwa decyzja jak już mówiłem, ale może w przyszłości przynieść wiele dobrego. Tak samo co zrobić widząc bezdomnego na ulicy? Znam większość reakcji, którą zrobią ludzie - ominą szerokim łukiem. Nie myślą, że to człowiek, ale dla nich to ktoś z kim nie chcą mieć wogóle do czynienia. Jest to smutne, ale bardzo prawdziwe. Sam mam ogromną konsternacje co mam zrobić, bo jeśli dam mu pieniądze to najprawdopodobniej wyda je na alkohol. Zaś jeśli dam mu jedzenie, to pieniądze może wydać w ten sam sposób czyli na alkohol. Jest to smutne, ale poznając niektóre historie bezdomnych można się dowiedzieć, że po prostu życie im nie wyszło. Ale ostatnio mój drużynowy wpadł na świetny pomysł, żeby wyjść na ulicę i poczęstować osoby potrzebujące ( to nie to samo co bezdomne) kanapkami. Jednak plan nie wyszedł, ale mam nadzieje w przyszłości go zrealizować. Jeśli chodzi o pomoc innym to bardzo fajną akcję zrobił jeden z youtuberów, do jego filmiku link znajdziecie poniżej. Podsumowując, trzeba pomagać ludziom nieważne kim są, przecież wszyscy jesteśmy tacy sami i kiedyś możemy się zamienić z tymi osobami miejscami. I kto wtedy nam pomoże, jeśli my nikomu nie pomogliśmy?
LeLoupSoiltaire


( nieważne czy zrobił to dla popularności, ale ważne jest to że pomógł drugiej osobie)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz