niedziela, 11 grudnia 2016

Życie pełne ryzyka

"Jak mam roz­poznać swoją drugą połówkę?

Nie bojąc się ry­zyka. Ry­zyka po­rażki, od­rzu­cenia, roz­cza­rowań. nig­dy nie wol­no nam re­zyg­no­wać z poszu­kiwań miłości. Ten, kto przes­ta­je szu­kać, przeg­ry­wa życie."

Dzisiaj tak romantycznie. To pierwszy cytat, który mi się spodobał. Co on może znaczyć? Czy należy go rozumieć bezpośrednio? Nie wiem, ponieważ nie znałem osobiście Paulo Coelho i nie mam pomysłu jaki miał zamysł. Żeby odpowiedzieć na jego pytanie musimy sobie zdefiniować słowo ryzyko. Jest to jakiś wskaźnik, który nas informuje o prawdopodobieństwie zdarzenia się niekorzystnych dla nas konsekwencji naszych decyzji. Ryzyko możemy spotkać w każdej dziedzinę naszego życia. Niektórzy z nas uważają, że bez ryzyka nie mamy szans na zwycięstwo, czyli osiągniecie pożądanego celu. Jeśli już wiemy co oznacza słowo ryzyko to czas się zastanowić co autor tego cytatu miał na myśli. Sądzę że nasze życie bazuje na metodzie prób i błędów. Jeśli czegoś nie spróbujemy nie będziemy wiedzieli czy to jest dobre czy jest złe. Jedynie możemy się domyślać i opierać się na doświadczeniach innych osób. Jednak to nie daje nam 100% gwarancji sukcesu lub porażki. Ja jestem osobą, która szuka. Nigdy się nie poddaje i szuka. Ale jak znajdzie to musi poznać drugą osobę. Jestem osobą, która stara unikać się ryzyka, jednak w życiu sportowca ciężko to zrobić. Nie boję się porażki, odrzucenia ani rozczarowań tylko każdą osobę szanuję i traktuję z należytą godnością. Ja nigdy nikomu nie dam szansy jeśli tej drugiej osoby nie poznam.
Wy też jesteście tacy przezorni i uważni, czy bardziej ryzykujecie? Jak wspomniałem moje podejście do innych osób nie oznacza, że nie podejmuję ryzyka tylko oznacza tyle, że podejmuję małe ryzyko. Zaś z drugiej strony już kilka razy zostałem ubiegnięty przez inne samce, ale się z tego cieszę bo dzięki temu że poznałem lepiej te dziewczyny wiedziałem że to nie osoby z mojej bajki. Każdy z nas musi podjąć chociaż małe ryzyko i jestem pewien, że w głowie każdego z Was możecie zobaczyć miliony alternatywnych rzeczywistości. A tak naprawdę to są wasze marzenia i obawy, które Was utwierdzają w waszym przekonaniu lub sprawiają rozdygotanie całego ciała i wycofanie się z waszej decyzji. I właśnie w tym momencie trzeba podjąć ryzyko i zaatakować lub zrezygnować z drugiej osoby. Nigdy nie będziemy pewni czy podjęliśmy dobrą decyzję. Jak to mój przyjaciel mówi, bez ryzyka nie ma zabawy dlatego nie bójmy się ryzykować. Inaczej przegramy całe nasze życie, które mamy tylko jedno i warto je wykorzystać maksymalnie. Miejcie odwagę odpowiedzieć sobie na pytanie: Czy zrobiłem wszystko co było w mojej mocy?
LeLoupSoiltaire


Tu zamieszczam link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=ALZHF5UqnU4


2 komentarze:

  1. Wiesz Wilku. Ryzyko to część naszego życia. Od zawsze i nic tego nie zmieni. Myślę że warto zaryzykować, bo nigdy nie wiemy, co nas czeka. A życie w pewnym sensie polega na uczeniu się na błędach, naszych i cudzych.
    Jeśli nawet upadniemy powinniśmy się podnieść. Choć będa w nas rzucać kamieniami i podcinać nogi, to wstańmy. Bo gdy się walczy to się walczy do końca.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiesz Wilku. Ryzyko to część naszego życia. Od zawsze i nic tego nie zmieni. Myślę że warto zaryzykować, bo nigdy nie wiemy, co nas czeka. A życie w pewnym sensie polega na uczeniu się na błędach, naszych i cudzych.
    Jeśli nawet upadniemy powinniśmy się podnieść. Choć będa w nas rzucać kamieniami i podcinać nogi, to wstańmy. Bo gdy się walczy to się walczy do końca.

    OdpowiedzUsuń