piątek, 20 stycznia 2017

Ślepe zaufanie

Pomoc. Co to oznacza? Czy istnieją ludzie, którzy znają to słowo? Czy istnieją ludzie, dla których ludzka krzywda nie jest obojętna? Wydaje mi się że tak. Ale każdy ma własne zdanie i może się ze mną nie zgodzić. Wspaniała akcja jaką jest Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to bardzo wielki zbiór takich ludzi. Jako wolontariusze poświęcają swój wolny czas, tylko po to aby komuś pomóc. Nagle w ten jeden dzień w roku, prawie całe społeczeństwo polskie się jednoczy. Być może są ignoranci, którzy będą uważać, że Jerzy Owsiak to największy złodziej. To ja mam do nich pytanie?
Czy lepiej być osobą, która pomaga WOŚP, czy lepiej nic nie robić i tylko narzekać? Ja wam odpowiem - LEPIEJ POMAGAĆ. Jeśli Wasze oskarżenia okażą się prawdziwe, to gratuluje że to zauważyliście, ale każda osoba, która włączyła się do akcji będzie oszukaną, ale dobrą osobą. A co jeśli się mylicie? Jesteście zwykłymi prostakami, którzy za nic sobie mają krzywdę innych osób. A po drugie składacie oszczerstwa przeciw "wielkiemu" człowiekowi, który chce zmienić ten kraj na lepszy. Dzięki niemu wiele osób zawdzięcza życie. No chyba się ze mną w tym aspekcie zgodzicie.
Nawet jeśli robi przekręty, to ile ludzkich istnień uratował? Co jest dla Was ważniejsze zdrowie i życie, a może pieniądze? Czemu nam tak łatwo przychodzi oskarżanie innych osób? Mógłbym znów się odnieść do sytuacji bardzo popularnej w polskim internecie. Znany youtuber Sylwester Wardęga wjechał na dworzec autobusowy w Krakowie. Za co ochroniarz chciał mu wlepić karę wysokości 80 zł. Pan Sylwester odmówił, co zakończyło się interwencją policji. Jeśli Was interesuje co się dalej wydarzyło to odsyłam Was do linku poniżej. Pomijając to kto miał rację w tym sporze, mam do Was pytanie co on dobrego zrobił? Niektórzy powiedzą, że nic. Ja postanowiłem spojrzeć na tę sprawę z innej strony, gdyż Pan Sylwester ujawnił, że przez złe oznakowanie musiał zapłacić karę. Czy jest to sposób na zarobek? Nie wiem nie mnie to oceniać, ale sam słyszałem o takich sytuacjach w innych miastach? Czy ktoś próbuje Nas oszukać, a może próbuje nadwyrężyć nasze zaufanie do władz mundurowych. Nie wiem, jestem zwykłym nastolatkiem, który uczy się funkcjonowania w tym świecie. Jednak nadal nie rozumiem i nie zrozumiem, dlaczego jest tyle jadu w licznych komentarzach po tymi akcjami. Nie wiem czy Ci ludzie, którzy stworzyli te wydarzenia są uczciwi, ale czemu wszyscy ich atakują. Oni chcą tylko lepszego kraju. On dbają o nasze bezpieczeństwo i zdrowie. Szanujmy ich za to co robią, i nie bądźmy tacy zajadli, on po prostu robią to na co większość z Nas nie ma odwagi.Są tylko ludźmi jak każdy z Nas nie zapominajmy o tym.

Może widać w tym poście, moją stronniczość, ale ja wiem ile dobrego zrobili. Nie patrzę na ich błędy tylko na to co zrobili dobrego. Jurek Owsiak, może ma swoje za uszami, ale jak to mój kolega powiedział jednoczy ludzi w szczytnym celu. Zaś Sylwester Wardęga musiał na czymś zarobić. Dorobił się na swoich prankach, oraz żartach na policji, ale później pomagał potrzebującym. Co z tego, że zarobił na filmie, który ukazał jego pomoc dla bezdomnych z Warszawy, ale ciągle aktywnie angażuje się w pomoc schroniskom. Czyli pomaga, a każda osoba pomagająca jest dobra. Takie mam zdanie.

A czemu takie postacie? Dużo się o nich mówi, a ja chce po prostu dotrzeć do większej liczby czytelników. Chciałbym aby moje posty pomagały Wam w pokonywaniu trudności życiowych. A jeśli nie pomagają, zawsze służę pomocą - może nie profesjonalną, nie merytoryczną ale szczerą i pełną poświęcenia. Po prostu już taki jestem chcę pomagać innym. Jeśli tego nie czujesz to mi przykro z tego powodu, ale naprawdę piszę to prosto z serca. Może mam 19 lat i niewiele wiem o życiu, ale wierzę w to, że świat może być lepszy. Może brzmię jak optymista, a nie jak realista, ale mam jeden argument, który powinien Was przekonać. Jaki? Świat jaki widzimy zależy od każdego z Was. W każdej porażce, możecie zdobyć naukę, którą wykorzystacie w przyszłości. Każde zwycięstwo, może Was tylko umocnić w dążeniu do jakiegoś celu. Jak to mówią są dwie strony medalu i tylko od Was zależy jaka dla Was strona będzie rzeczywista, a jak o której szybko zapomnimy. Wybór należy do Was!
LeLoupSoiltaire

Link do sytuacji z Krakowa: https://www.youtube.com/watch?v=nndN1ZdQoCQ
Jak wygląda dzielenie społeczeństwa? Obejrzyjcie komentarze :)






3 komentarze:

  1. To nie jest ślepe zaufanie, bardziej płytka ocenia sytuacji. Oceniamy nie wiedząc wszystkiego, bazując na szczątkach informacji.
    Gdy płyniesz statkiem, po morzu arktycznym, widzisz tylko czubek góry lodowej, a nie całą górę.
    Tak też jest z ludźmi.
    Widzimy tylko to, co chcemy widzieć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo trafna uwaga, z którą jedynie mogę się zgodzić.
      Ciekawe porównanie do góry lodowej.

      Usuń